INDIVIDUALNA PODUKA VIZUALNO LIKOVNOG ODGOJA ZA DJECU ŠKOLSKE DOBI

Likovni odgoj kod djece vrlo je važan kako bi se potaknule i razvile stvaralačke sposobnosti. S obzirom da je sposobnost likovnog izražavanja kod djece urođena, djeca se od najranije dobi počinju spontano likovno izražavati.

Cilj likovnog odgoja je da se djecu polako vodi od spontanog likovnog (nerazvijenog) izražavanja ka svjesnom likovnom (kultiviranom) izražavanju.

Sposobnost vizualne percepcije razvija se posredstvom likovnih umjetnosti. Kreativna percepcija (kao što je sposobnost zamišljanja i predodžbe trodimenzionalnih slika) pretpostavka je i za svaku drugu vrstu kreativnosti, ne samo u likovnom izražavanju.

Ukoliko se kod djece ovakav oblik osjetilne i perceptivne sposobnosti ne potiče odgojem i obrazovanjem, dolazi do toga da ona ovu sposobnost izgube već u srednjem djetinjstvu.

Na našem tečaju crtanja i slikanja djecu se potiče na igru sa različitim likovnim materijalima te ih se putem reprodukcija umjetničkih djela hrvatskih i svjetskih slikara upoznaje sa najreprezentativnijim primjerima likovne umjetnosti.

Kroz likovno eksperimentiranje djeca upoznaju osnovne likovne elemente (linija, ploha, boja, površina, volumen, kompozicija) kako bi  stekla iskustvo likovnog izražavanja i kako bi ih se potaklo na vlastito umjetničko izražavanje.

Način rada je takav da se uvažavaju interesi i potrebe svakog djeteta stoga se sa svakim djetetom provodi isključivo individualan rad.

Djecu se postavlja pred likovne problemske situacije koje nisu mogli ranije naučiti, i od njih se traži da daju vlastiti kreativni doprinos.

Ovakvim pristupom kod djece se potiče znatiželja i kreativnost.

Naglasak se stavlja na likovni proces, a ne na rezultat rada (koji nije manje važan).

Djecu se potiče da eksperimentiraju kako sa crtačkim tako i sa slikarskim likovnim tehnikama:

  • crtačke likovne tehnike (olovka, ugljen, flomaster, tuš) i
  • slikarske likovne tehnike (tempera, gvaš, pastele, akvarel, akrilne boje, kolaž)

 

CILJEVI OVOG PROGRAMA:

Usredotočenje pažnje

Vježbanje fine motorike ruke

Vježbe koncentracije

Vježbanje zamišljanja

Vježbanje promatranja (predmeta iz naše okoline ili zadanog predloška)

Poticanje mašte, radoznalosti i kreativnosti

Svladavanje osnovnih likovnih elemenata (linija, ploha, boja, kompozicija…)

Poticanje individualnih likovnih rješenja

Otkrivanje radosti putem likovnog stvaranja

Razvijanje pozitivnog stava prema sebi i svojoj okolini

Poticanje samopouzdanja

Vježbe stimuliranja desne strane mozga (poticanje divergentnog mišljenja)

 

Postupci likovnog rada:

  1. Vježbe lijepljenja, trganja, rezanja (kolaž)
  2. Vježbe modeliranja (papir, žica, plastelin)
  3. Vježbe miješanja boja (kontrasti: toplo-hladno; svijetlo-tamno; komplementarni kontrast)
  4. Kompozicijske vježbe
  5. Istraživanje teksture različitih površina
  6. Istraživanje ritma, simetrije, harmonije, ravnoteže, proporcija…

 

Termin održavanja poduke:  jedanput  tjedno / ili prema dogovoru

Trajanje poduke: dva školska sata (90 minuta)

Mjesto održavanja: VLASTAART, Trg dr. F. Tuđmana 5, Zaprešić

Sav materijal i likovni pribor za rad su osigurani (osim slikarskih platana).

Likovni radovi koji nastanu na radionici ostaju polaznicima.

CIJENE:

Jedna radionica u trajanju od 90 minuta /dva školska sata/ = 160,00 kn

Jednokratnom uplatom za 4 (ili više) dolazaka ostvarujete 20% popusta.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *