RAZVIJANJE I NJEGOVANJE LIKOVNOSTI PREDŠKOLSKOG DJETETA

RAZVIJANJE I NJEGOVANJE LIKOVNOSTI PREDŠKOLSKOG DJETETA

 

Dijete već od najranije dobi istražuje i oblikuje svojim malim ručicama. Gradi oblike u prostoru (slaže kockice, igračke),  ostavlja prstićima trag u pijesku, uzima olovku i crta po papiru.

Dječji crtež jedan je od najiskrenijih načina kojim dijete komunicira s okolinom i izražava svoje osjećaje.

U najširem smislu KREATIVNOST znači “životni potencijal, koji djeca predškolske dobi posjeduju u velikoj mjeri”. (Pivac, D.: U Sretna djeca, 2012., str.139.)

“Slabljenje kreativnih sposobnosti kod starije djece, već u dobi između 10 i 14 godine, tj. u ranoj adolescenciji kao i odraslih, najčešće se objašnjava utjecajem okoline koja ne stimulira dječju radoznalost, maštovitost, divergentno mišljenje, samoinicijativnost, nekonformizam, pa se kreativni potencijali postupno smanjuju. Stoga, ako želimo da odrasli ljudi budu i ostanu kreativni, moramo započeti na njih poticajno djelovati već u najranijem životnom razdoblju, u djetinjstvu.” (Pivac, D.: U Sretna djeca, 2012., str.139.)

 

Na ovom tečaju dijete će otkrivati svijet umjetnosti kroz komunikacijski proces između umjetnosti i igre.

Svrha odgoja u području umjetnosti jest u tome da se sačuvaju osobnost djeteta i njegovi potencijali.

S djecom se provode likovne aktivnosti kao što su crtanje, slikanje i modeliranje koje ujedno stimuliranju rad desne stane mozga.

 

Znanstvena istraživanja stalno dokazuju da rano bavljenje likovnim aktivnostima i umjetnička naobrazba općenito poboljšava i druge aspekte spoznaje, na npr.:

  • Likovne aktivnosti potiču fokusiranje, odnosno, usmjeravanje pažnje, pa učestalo bavljenje likovnošću djeluje na bolju koncentraciju i u drugim aktivnostima;
  • Likovne aktivnosti potiču opuštanje cijelog organizma i lučenje hormona sreće, što rezultira kvalitetnijim življenjem;
  • Upotreba različitih materijala, rješavanje problema koje donosi likovni proces, eksperimentiranje i traženje novih spoznaja pridonosi razvoju divergentnog mišljenja, a samim time i kreativnosti.“ (Balić Šimrak, A.: Predškolsko dijete i likovna umjetnosti, u časopisu „Dijete, vrtić i obitelj“ br. 62-63., str. 3-8, god.2010.)

 

Poticaj za učenje, eksperimentiranje i stvaranje u području likovnosti sastoji se od sljedećih vježbi:

  • vježbe manualne spretnosti (motorika šake)
  • miješanje boja, kontrasti boja
  • istraživanje tekstura površina
  • kompozicijske i kolorističke vježbe
  • usredotočenje pažnje
  • vježbe koncentracije

 

ŠTO I KAKO ĆEMO RADITI?

  • Poduka se održava isključivo  individualno (nema dječjih likovnih grupa).

 

  • Ukoliko roditelj želi da njegovo dvoje djece istovremeno pohađa tečaj, isti će se računati kao individualna poduka. Više od dvoje djece ne može istovremeno pohađati tečaj.

 

  • Likovni zadatci  metodički su osmišljeni i prilagođeni dječjem uzrastu.

 

  • Djetetu je omogućen pristup različitim likovnim materijalima i tehnikama likovnog stvaralaštva.

 

  • Putem likovnog rada poštuje se osobnost djeteta i pušta ga se da slobodno likovno stvara.

 

  • Mentorica daje poticaj za likovno stvaranje i dijete pažljivo vodi od spontanog (neosviještenog) prema osviještenom likovnom izrazu. Na ovakav način rada nastaju iskreni i autentični dječji likovni radovi a djecu se potiče na vlastita likovna otkrića.

 

  • Kao što je važno da dijete otkriva prirodni svijet (sve ono što je stvorila priroda), jednako je važno da dijete otkriva i ono što je stvorio čovjek. Na ovom  tečaju djetetu se daje mogućnost da upoznaje i promatra reprodukcije likovno-umjetničkih djela kako bi obogatilo svoje spoznaje. Na ovakav način kod djeteta se razvija i emotivno-odgojni aspekt likovnog odgoja.

 

  • Likovni rad kod djeteta potiče samopouzdanje i daje mu osjećaj važnosti.

 

NA TEČAJU ĆEMO KORISTITI SLJEDEĆE LIKOVNE TEHNIKE I MATERIJALE:

  • CRTAČKE (olovka, ugljen, tuš/pero, flomaster)
  • SLIKARSKE (gvaš, akvarel, pastel, tempere, kolaž)
  • KIPARSKE (glina, žica, papir-plastika)
  • GRAFIČKE (monotipija, karton tisak)

 

CIJENA:

Jedan školski sat (45 minuta) = 100,00 kn

 

POPUSTI:

Za jednokratnu uplatu za 16 i više sati (dinamika dolazaka jednom tjedno) ostvarujete popust od 10%.

 

ŠTO JE UKLJUČENO U CIJENU TEČAJA?

  • Stručno vodstvo mentorice
  • Sav potreban likovni materijal i pribor za rad (osim slikarskih platna).

(Svi likovni radovi koji nastanu na radionici ostaju djeci.)

 

DINAMIKA DOLAZAKA NA TEČAJ:

Jednom tjedno (ili drugačije prema dogovoru).

Mogući su dopodnevni i popodnevni termini (prema dogovoru).

 

GDJE SE TEČAJ ODRŽAVA?

U ZAPREŠIĆU, na adresi Trg dr. Franje Tuđmana 5.

 

NAČIN PLAĆANJA:  uplata na transakcijski račun na temelju ponude ili gotovinskom uplatom prilikom dolaska. Izražena cijena je konačna. U cijenu tečaja nije uračunat PDV jer porezni obveznik nije u sustavu PDV-a.

 

Podatci za uplatu na transakcijski račun su:

VLASTAART , obrt za umjetničko stvaralaštvo i podučavanje iz područja likovne kulture

OIB: 96922098733 (Broj OIB-a upisujete u rubriku “Poziv na broj”, u rubriku “Model” upisujete 00)

IBAN: HR62  2340  0091  1604  6142  6  (PBZ)

 

Ponudu zatražite  putem e- mail adrese: vlastapastuovic@gmail.com

 

Za sve dodatne upite kontaktirajte me na:

E-mail: vlastapastuovic@gmail.com

ili

Mob. 091/569 2847

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *