ONLINE TEČAJ SLIKANJA ZA ODRASLE

Vrlo je teško učiti crtali u linearnoj ili geometrijskoj perspektivi s jednom ili dvije točke nedogleda (iluzija prostora / volumena) na daljinu. Zašto?

Zato što vaš mentor mora točno vidjeti iz koje pozicije (očišta) vi promatrate neki objekt u prostoru kako bi mogao korigirati vaš crtež. Crtanje je učenje kako nešto vidjeti (vidjeti i gledati nisu isti pojmovi). Potrebno je naučiti kako vizirati a onda i ispravno prenijeti 3D linije (iz prostora) na plohu (2D) odnosno a plohu papira. S obzirom da je to na daljinu praktički nemoguće, takav način učenja traži poduku “u živo”, stoga sam odlučila pripremiti nekoliko likovnih zadataka koje uz upute možete samostalno napraviti kod kuće. Radi se o ekspresivnim likovnim zadatcima, odnosno zadacima koji zahtijevaju vašu maštu i likovno eksperimentiranje, a usput ćete punu i naučiti.

 

KAKO SE TEČAJ PROVODI?

Online tečaj slikanja zamišljen je na način da polaznik putem elektroničke pošte dobiva po jedan likovni zadatak. Nakon što polaznik završi jedan zadatak, dobiva drugi; što znači da ne postoji zadani rok za izradu zadatka, već radite vlastitim tempom.

 

Svaki likovni zadatak bit će detaljno opisan a ovisno o vrsti zadatka polaznik će dobiti i dodatne pisane materijale za proučavanje. Ovisno o vrsti zadatka dobit ćete i  video snimak s demonstracijom rada.

 

Tijekom procesa rada polaznik se može konzultirati s mentoricom.

Na kraju rada polaznik svoj gotov likovni rad šalje mentorici na uvid.

Polaznik sam odlučuje koliko likovnih zadataka želi kupiti.

 

Ako vam se zadatci koje sam navela u nastavku ovog teksta učine zanimljivim, pošaljite mi zahtjev za dostavu ponude na  vlastapastuovic@gmail.com

Nakon vaše uplate, putem elektroničke pošte, stići će vam sve potrebne upute za rad.

 

CIJENA:

Jedan likovni zadatak – 150,00 kuna.

 

U cijenu je uračunato sljedeće:

  • Pisane upute za likovni rad uključujući savjete vezane za potreban likovni materijal (vrste papira, boje, vrste kistova, ostali pribor)
  • Ovisno o vrsti zadatka, snimljenu demonstraciju rada (šalje se putem WeTransfera)
  • Ovisno o vrsti zadatka, polaznik će dobiti i dodatne materijale za rad (npr: skripte, fotografije, korisne web stranice)
  • Konzultacije (bez ograničenja) putem elektroničke pošte, SMS-a, Wats-upa …

 

CILJEVI LIKOVNOG PROGRAMA SU:

  • Razviti potrebu za izrazom kroz crtež i sliku.
  • Upoznavanje sa osnovnim crtačkim (olovka, ugljen, tuš,) i slikarskim tehnikama (tempera, akril, akvarel, kolaž)
  • Poticati razvoj kreativnosti, obogaćivanje mašte i razvijanje talenta.
  • Povećavanje samopouzdanja.
  • Putem likovnog izražavanja razvija se divergentno mišljenje (što znači da za jedan likovni problem postoji više rješenja a ne samo jedan).
  • Kroz različite likovne materijale polaznik uči kako svoja unutarnja iskustva izraziti na vizualan način.
  • Napuštanje paradigme da kreativnost s godinama opada. Prava je istina da se kreativnost samo kvalitativno mijenja u skladu sa našim kognitivnim razvojem uključujući životno iskustvo kao i akumulaciju do sada stečenog znanja

 

LIKOVNI ZADATCI:

  1. Nevizualno kao likovni poticaj / slikamo muziku

Osjet zvuka pretvaramo u vizualni prikaz. Naučit ćemo kako promatrati sebe i svoje osjećaje. Polazniku se pojašnjava pojam sinestezije na primjerima apstraktnih djela ruskog slikara Vasilija Kandinskog. Upoznat ćemo način na koji je Kandinski slikao glazbu.

 

  1. Poliperspektiva – kako je slikao Pablo Picasso

Polaznik će naučiti što znači poliperspektiva na primjerima umjetničkog pravca kubizma.  Upoznajemo neka od djela  Pabla Picassa i način na koji je Picasso u svom slikarstvu rješavao perspektivu. Učimo o kontrastima boja: komplementarni kontrast/ kontrast toplo/hladno, kontrast svijetlo/tamno.

 

  1. Dekalkomanija

Kroz praktični rad upoznajemo se sa likovnom tehnikom – dekalkomanija. Primjeri iz likovne umjetnosti/slikari nadrealizma. Vježbanje slobodnog likovnog izraza /mašta/ apstraktno slikanje.

 

  1. Frotagge/Collage /

Kroz praktični rad upoznajemo se sa  karakteristikama likovne tehnike kolaža i frotaža. Primjeri iz likovne umjetnosti. Slobodni likovni izraz.

 

  1. Izrađujemo umjetničku knjigu (asemičko pismo/slikanje emocija)

Ovom likovnom tehnikom oslobađamo potisnute emocije i razvijamo intuiciju. Komunikacija na  neverbalan način. Primjeri iz likovne umjetnost / slikari nadrealisti.

 

  1. Slikamo arhetipske simbole

Grupni rad (uključite ukućane), zajedničko slikanje jedne slike. Dobrobiti ovog zadatka je osvještavanje našeg nesvjesnog. Ekspresivno izražavanje putem boja. Slikanje na velikim formatima papira.

 

  1. Dadaizam

Na primjerima likovnih djela slikara koji su obilježili likovni pravac dadaizam učimo kako riješiti zadani likovni problem.

 

  1. Književno djelo kao likovni poticaj

Strukturna razlika između književnosti i likovnih umjetnosti je ta da je književnost – vremenska umjetnosti a likovna umjetnost je prostorna umjetnosti. Književnost prikazuje sukcesivne sadržaje kao što su zbivanja, dok je likovnost upućena na područja stanja tj. prostorne simultanosti u mirovanju. Zadatak je naslikati pjesmu ili prozu. Na taj način aktiviramo vizualne i emocionalne doživljaje što pridonosi vlastitom stvaralačkom potencijalu.

 

  1. Znakovi i simboli / upoznajemo način slikanja aboridžina

Aboridžini su svoje znanje na djecu i unuke prenosili usmenim putem – pričanjem priča. S obzirom da nisu imali pismo, izmislili su nešto drugo. Mitove i legende prikazivali su putem likovnog medija i to znakovima i simbolima – danas to zovemo ikonografija. Pjevanje, plesanje, ceremonijalno oslikavanje tijela i slike na zidovima pećina također su bili oblik ikonografskog jezika. I dan danas koriste se ovim jezikom kako bi stupili u kontakt sa svojim precima. Osmišljavanje vlastitog likovnog pisma.

 

  1. Igra zamišljanja

Pozivam vas da budete zaigrani, maštoviti, da svojem unutarnjem djetetu dozvolite da se igra. Istraživanje vlastitog unutarnjeg stanja (psihe). Likovna ekspresija na zadanu temu.

 

  1. Kinestetička umjetnost – pokret kao glavni dio umjetničkog objekta

Izrada objekta od žice, papira, alu folije. Upoznajemo djelo Alexandera Caldera, majtora izrade mobila.

 

  1. Završi crtež / sliku

Učimo što je apstrakcija. Vrste linija. Osmišljavanje vlastitog apstraktnog djela, na temelju zadanog likovnog predloška kao poticaj.

 

  1. Vlastita interpretacija umjetničkog djela

Polaznik dobiva reprodukciju umjetničkog djela nekog od slikara pravca moderne te ju samostalno interpretira.

 

  1. Fotomontaža, rekompozicija

Učit ćemo što je kolaž, fotomontaža, rekompozicija.  Za realizaciju ovog zadatka bit će vam potrebne stare fotografije i kolaž papiri iz raznih tiskovina u boji.

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *